VŠEOBECNÉ
OBCHODNÉ PODMIENKY
Čl. I
Frogy, s.r.o., Veľká
Okružná 26A, 010 01 Žilina
IČO: 44 749 007, DIČ: 2022825508, IČ DPH: SK2022825508,
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v
Žiline, odd. Sro, vl. č. 62545/L
(ďalej "Podnik")
Čl. II
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “VOP“) ustanovujú pravidlá medzi obchodnou
spoločnosťou Frogy, s.r.o., ktorá je prevádzkovateľom portálu smsbox.sk (ďalej len “Podnik”) a
užívateľom tohto portálu a jeho online služieb (ďalej len “Užívateľ”).
2. Užívateľom portálu je každá právnická osoba
alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorá
využíva služby portálu smsbox.sk. Portál je určený len pre firemných
zákazníkov.
3. Online službami sa
pre potreby VOP rozumie prístup na portál smsbox.sk
cez webový prehliadač a/alebo aplikačné programové
rozhranie (API) a odosielanie SMS prostredníctvom tohto portálu. Online službami sa rozumejú aj ďalšie služby, ktoré
budú v budúcnosti spustené a bude o nich Užívateľ informovaný
dostupnými komunikačnými prostriedkami.
4. Odosielateľom správy sa rozumie
alfanumerický reťazec znakov.
5. Podnik je oprávnený
poskytovať Online služby. Rozsah podporovaných operátorov na Slovensku a v
zahraničí je závislý od stavu externých systémov, ktoré nie sú v správe
Podniku.
6. Podnik sa zaväzuje
umožniť Užívateľovi prístup k online službám pri splnení podmienok
špecifikovaných v ďalších bodoch VOP.
7. Užívateľ sa zaväzuje
dodržiavať všetky stanovené podmienky.
Čl. III
Prístup k službe
1. Prístup k službe
je podmienený registráciou na portáli smsbox.sk.
2. Pri registrácií je
užívateľ povinný uviesť úplné a správne informácie o
spoločnosti, ktorú zastupuje a je povinný tieto údaje udržiavať aktuálne.
V prípade uvedenia nesprávnych údajov
Užívateľ sám zodpovedá za škodu, ktorú týmto jednaním spôsobí Podniku alebo
tretím stranám.
3. Registrácia
s použitím údajov cudzích fyzických alebo právnických osôb je zakázaná. Podnik si vyhradzuje
právo okamžitého bezodplatného zrušenia takejto registrácie. Podnik nezodpovedá
za škody spôsobené takouto registráciou dotknutej fyzickej alebo právnickej
osobe alebo tretej strane, za tieto škody zodpovedá výlučne Užívateľ.
4. Po úspešnej registrácii získa Užívateľ
prístupové údaje k online službám, s ktorými musí narábať tak, aby
nedošlo k ich vyzradeniu neoprávnenej osobe, alebo tretej strane. V opačnom
prípade Podnik nenesie žiadnu zodpovednosť za zneužitie online služieb.
5. Osobné údaje získané pri registrácii slúžia výhradne pre
potreby vystavenia daňových dokladov a pre interné marketingové potreby
Podniku a nebudú poskytnuté tretím stranám.
6. Aplikačné programové rozhranie (API) služby je prístupné
na zabezpečenej adrese. Komunikácia s rozhraním služby je povinne
šifrovaná certifikátom SSL/TLS, nezabezpečená komunikácia nie je možná.
8.
Užívateľ sa zaväzuje, že si na vlastné náklady implementuje API do svojho
informačného systému v súlade s dodanou technickou dokumentáciou.
Podmienky pre implementáciu API sú nasledovné: technológia umožňujúca volanie webovej služby cez
protokol HTTP-SOAP.
Čl. IV
Identifikácia odosielateľa
1. Pri odosielaní SMS má
Užívateľ možnosť uviesť Odosielateľa správy. V prípade, ak odosielateľa
neuvedie, bude použitý štandardný odosielateľ. Ak nie je stanovené inak, štandardným odosielateľom bude reťazec SMSBOX.SK.
2. Všetky technické
požiadavky Odosielateľa sú definované v technickej dokumentácii.
3. Užívateľ musí vopred
zaregistrovať odosielateľa správy cez Portál. Každý zadaný odosielateľ pred jeho prvým
použitím podlieha schváleniu administrátorom Portálu. Podnik si vyhradzuje
právo nepovoliť/zakázať použitie takého odosielateľa,
ktorý je:
a.
nepravdivý,
klamlivý, zavádzajúci, hanlivý, výhražný,
vulgárny, obscénny alebo inak nezákonný,
b.
rasovo, etnicky
alebo inak urážlivý alebo obmedzuje akúkoľvek menšinu,
c.
porušuje
autorské práva
4. Užívateľ sa zaväzuje,
že v prípade uvedenia mobilného telefónneho čísla ako odosielateľa SMS toto
telefónne číslo vlastní alebo je oprávnený ho použiť a umožní Podniku overiť
toto vlastníctvo využitím dostupných technických prostriedkov.
Čl. V
Obsah SMS
a. nebude rozosielať
SMS, ktorých obsah je nepravdivý, klamlivý, zavádzajúci, hanlivý, výhražný,
vulgárny, obscénny alebo inak nezákonný.
b. nebude rozosielať prostredníctvom SMS
obsah, ktorý je rasovo, etnicky alebo inak urážlivý alebo obmedzuje akúkoľvek
menšinu.
c. nebude rozosielať obsah, ktorý porušuje
autorské práva.
d. sa vyvaruje
zasielaniu akéhokoľvek nevyžiadaného obsahu, nevyžiadanej reklamy alebo
akejkoľvek inej formy zasielania SPAMu (§62 odsek 2 zákona č.351/2011).
e. sa vyvaruje prenosu
vírusov, červov, trójskych koňov a akéhokoľvek kódu, ktorý by mohol napadnúť
počítačové systémy Podniku alebo Adresáta správy.
5. Prenášaný obsah a
všetky dáta s tým súvisiace sa považujú za telekomunikačné tajomstvo podľa
§63 zákona č.351/2011 v znení neskorších predpisov.
Čl. VI
Uchovávanie prevádzkových údajov
1.
Podnik uchováva
všetky prevádzkové údaje v súlade s §58 zákona
č.351/2011 o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov.
2.
Doba
uchovávania týchto údajov je 6 mesiacov.
3. Uchovávané údaje spolu s osobnými
údajmi Užívateľa je Podnik povinný poskytnúť na základe písomnej žiadosti
štátnym orgánom v súlade s §63 odsek 6 zákona
č.351/2011 v znení neskorších predpisov.
Čl. VII
Platobné podmienky
1. Online služby sú založené na princípe
predplateného kreditu, na ich využívanie je potrebné mať na svojom kreditnom
účte na Portáli dostatočnú výšku kreditu. Podnik umožnuje Užívateľovi zistiť
aktuálnu výsku kreditu cez API, portál, príp. inou online službou.
2. Po registrácii môže
získať Užívateľ štartovací kredit, ktorý je určený na odskúšanie služby. Štartovací kredit nie
je nárokovateľný a Podnik nie je povinný ho prideliť.
3.
Objednávka
kreditu môže byť realizovaná nasledovnými spôsobmi:
a.
elektronicky,
prostredníctvom objednávkového formulára na portáli smsbox.sk
b.
zaslaním
e-mailovej objednávky na adresu: objednavka@smsbox.sk
4. Po obdržaní
objednávky bude Užívateľovi zaslaná zálohová faktúra s fakturačnými údajmi tak, ako sú aktuálne uvedené
v registrácii. Zálohová faktúra sa považuje za uhradenú až po pripísaní
finančnej čiastky na účet Podniku.
5. Po uhradení zálohovej faktúry bude Užívateľovi
navýšený kredit o faktúrovanú sumu a elektronickou formou mu bude
zaslaný daňový doklad - faktúra.
6. Užívateľ može platbu
vykonať bezhotovostným prevodom, cez online platobnú bránu alebo priamym
vkladom na účet Podniku. Platbu je užívateľ povinný zadať tak, aby prípadné
poplatky z transakcie boli zaúčtované na ťarchu Užívateľa. Pri použití online platobnej brány môže byť
Užívateľovi faktúrovaný dodatočný poplatok za transakciu.
7. Pri všetkých platbách
je Užívateľ povinný uviesť správny variabilný symbol dôležitý pre identifikáciu
platby Podnikom. Podnik nenesie zodpovednosť za oneskorené
spárovanie platby Užívateľa v prípade nesprávne uvedených údajov.
8. Zakúpený kredit nemá
časové obmedzenie, je ho možné využiť kedykoľvek.
9. V prípade ukončenia
poskytovania služieb Podnikom bude nevyužitý kredit vrátený Užívateľovi.
10. Ceny online služieb sú stanovené cenníkom. Prevádzkovateľ si vyhradzuje
právo na úpravu cien.
Čl. VIII
Reklamácie
1. Reklamáciu je možné
podať cez online formulár, alebo zaslať e-mailom na adresu info@smsbox.sk.
2.
Užívateľ môže podať reklamáciu nedoručených SMS do 30 dní odo dňa odoslania SMS.
Podnik túto reklamáciu vybaví v čo najkratšom možnom termíne, najneskôr
však do 30 dní od obdržania reklamácie od Užívateľa.
3.
Podnik negarantuje 100% doručiteľnosť
správ v prípade, ak toto nedoručenie bude ovplyvnené stavom externých
systémov a zariadení, ktoré nie sú v správe Podniku.
4.
V prípade zistenia oprávnenej
reklamácie odoslaných SMS a pochybenia na strane Podniku bude Užívateľovi
spätne navýšený kredit o cenu reklamovaných SMS.
5.
Reklamácie týkajúce sa dodatočnej opravy
už vystaveného a odoslaného daňového dokladu v prípade pochybenia na strane
Užívateľa nie sú možné. Užívateľ zodpovedá za uvedenie správnych údajov podľa
čl. III, bod 2. VOP.
Čl. IX
Ostatné podmienky
1. Užívateľ nemá nárok
požadovať od Podniku ostránenie reklamných odkazov, bannerov, upútavok, alebo
iných foriem reklamy, ktoré sa môžu objaviť na portáli smsbox.sk.
2. Podnik neposkytuje záruku 100% dostupnosti online služieb v režime 24 hodín, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Je však v záujme Podniku, aby všetky online služby
boli poskytované Užívateľom na najlepšej možnej úrovni.
3. Podnik nenesie zodpovednosť za kvalitu prenosových
trás internetu, za stav externých systémov jeho dodávateľov, technické
vybavenie Užívateľa ani za zásah „vyššej moci“, ktorá môže ovplyvniť prevádzku
online služieb.
Čl. X
Ochrana osobných údajov (GDPR)
1. Podnik sa zaväzuje dodržiavať pravidlá
zaobchádzania s osobnými údajmi uživateľov v súlade súlade s nariadením EP
a R EÚ 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o
voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len
„GDPR“).
2. Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou, akceptovaním
VOP potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu:
·
meno,
·
priezvisko,
·
adresa,
·
e-mailová adresa
·
telefónne číslo
sú presné a pravdivé. V prípade ich
zmeny je užívateľ povinný bezodkladne informovať Podnik.
3. Uvedené osobné údaje budú použité na spracovanie
objednávky, vystavenie daňového dokladu a vedenie reklamácií.
4. Spracovanie uvedených osobných údajov je
zákonné a prebieha na základe právneho dôvodu z titulu plnenia zmluvy. Tým je
zaručená zákonnosť spracovania osobných údajov. Pre tento účel spracovania Podnik
nepotrebuje súhlas Užívateľa.
5. E-mailovú adresu
Užívateľa Podnik používa aj na zasielanie nasledovných prevádzkových informácií
Užívateľovi:
i. informácia o navýšení kreditu
ii. upozornenie na zostatok kreditu
6. Pre zasielanie informácií o zmenách
a novinkách v poskytovaných službách Podnik zasiela newsletter na
poskytnutú e-mailovú adresu Užívateľa.
Súhlas može Užívateľ udeliť/odvolať kedykoľvek
v zákazníckej zóne portálu v sekcii Nastavenia. Nesúhlasom so
zasielaním newsletter správ nevzniká hrozba odmietnutia zmluvného vzťahu.
7. Webový portál smsbox.sk pre svoju správnu
činnosť používa cookies, ktoré obsahujú len interné identifikátory nevyhnutné
pre správne fungovanie webovej stránky.
8. Profilovanie
užívateľa podľa čl. 4 GDPR na portáli
Podniku nie je vykonávané.
9. Podnik ďalej spracováva nasledovné
prevádzkové údaje: Názov odosielateľa správy,
Telefónne číslo adresáta, Čas odoslania, Čas doručenia správy, Stav doručenia a IP adresu zariadenia Užívateľa,
z ktorej bola správa odoslaná. Spracovanie týchto údajov je nutné pre správne
fungovanie služby a vybavenie reklamácií Užívateľov. Tieto údaje sú
telekomunikačným tajomstvom podľa podľa §63 zákona
č.351/2011 v znení neskorších predpisov a ich uchovávanie sa riadi príslušnými
predpismi.
10. Podnik prehlasuje, že osobné údaje osôb
použije len na vyššie uvedené účely v rámci svojich obchodných aktivít
a nebudú poskytnuté tretím stranám.
Čl. X.2
Informácie o právach Užívateľa
(GDPR)
1. Právo na
prístup k osobným údajom podľa čl. 15 GDPR
·
Dotknutá osoba
má právo získať od Podniku potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje,
ktoré sa jej týkajú.
2. Právo na opravu
osobných údajov podľa čl. 16 GDPR
· Dotknutá osoba má právo na to,
aby Podnik bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej
týkajú. So zreteľom na účel spracovania osobných údajov má dotknutá osoba právo
na doplnenie neúplných osobných údajov.
3. Právo na vymazanie
(zabudnutie) osobných údajov podľa čl. 17 GDPR
Dotknutá
osoba má právo na to, aby Podnik bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje,
ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak:
1.
osobné
údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
2.
dotknutá
osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov
vykonáva, a ak neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
3.
dotknutá
osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody
na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie
osobných údajov na účel priameho marketingu,
4.
osobné
údaje sa spracúvali nezákonne,
5.
je
dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa GDPR, Zákona o ochrane osobných
údajov, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská
republika viazaná,
6.
sa
osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.
4. Právo na
obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 GDPR
Dotknutá osoba má právo na to, aby Podnik
obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak:
1. dotknutá osoba napadne správnosť osobných
údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Podniku overiť správnosť osobných
údajov,
2. spracúvanie je protizákonné a dotknutá
osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie
ich použitia,
3. Podnik už nepotrebuje osobné údaje na účel
spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie
právneho nároku,
4. dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu
osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Podniku prevažujú
nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.
Dotknutú osobu, ktorá
dosiahla obmedzenie spracúvania, Podnik informuje pred tým, ako bude obmedzenie
spracúvania zrušené.
5. Právo na
prenosnosť osobných údajov podľa čl. 20 GDPR
· Dotknutá osoba má právo získať
osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Podniku, v štruktúrovanom,
bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné
údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby jej Podnik, ktorému sa tieto
osobné údaje poskytli, bránil.
6. Právo namietať
spracúvanie osobných údajov podľa čl. 21 GDPR
· Dotknutá osoba má právo
kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie proti
spracúvaniu osobných údajov. Podnik nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, pokiaľ
nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad
záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody na preukazovanie,
uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.
· Ak sa osobné údaje spracúvajú na
účely priameho marketingu, dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať proti
spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, na účely takéhoto marketingu,
vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom.
· Ak dotknutá osoba namieta voči
spracúvaniu na účely priameho marketingu, osobné údaje sa už na také účely
nesmú spracúvať.
7. Na základe čl. 22 GDPR má dotknutá osoba právo na to, aby sa na ňu
nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom
spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré
sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú.
8. V prípade porušenia ochrany
osobných údajov, ktoré pravdepodobne povedie k vysokému riziku pre práva a
slobody fyzických osôb, Podnik bez zbytočného odkladu oznámi porušenie ochrany
osobných údajov dotknutej osobe.
Čl. X.3
Informácie pre Užívateľa (GDPR)
Podnik
na základe ustanovení čl. 13 GDPR oznamuje Užívateľovi nasledovné
informácie:
1.
Kontaktné
údaje Podniku sú uvedené v čl. 1 VOP. Podnik je možné kontaktovať na e-mailovej adrese info@smsbox.sk.
2.
Účel aj právny základ
spracúvania osobných údajov je uvedený v čl. X.
3.
Zoznam
osobných údajov je uvedený v čl. X.
4.
Poskytovateľ
uchováva osobné údaje po celú dobu poskytovania Služby.
5.
Poskytnutie
osobných údajov uvedených v čl. X, bod 2. je potrebné pre vznik
vzmluvného vzťahu a poskytnutie služby.
6.
Dozorným
orgánom je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
Čl. XI
Záverečné ustanovenia
1. Akceptovaním
týchto VOP Užívateľ potvrdzuje, že je riadnym právnym subjektom plnou právnou
spôsobilosťou a porozumel všetkým bodom VOP.
2. Akceptovaním
týchto VOP vzniká medzi Užívateľom a Podnikom zmluvný vzťah.
3. Užívateľ berie na
vedomie, že v prípade
závažneho porušenia podmienok VOP, a to najmä bodov III.3, III.7, IV.3,
IV.4. a V.2 si Podnik vyhradzuje právo
okamžitého zablokovania prístupu k Online službám.
4. Všetky vzťahy neupravené týmito VOP sa
riadia všeobecne záväznými predpismi SR.
5. Podnik je oprávnený VOP
zmeniť.
6. Tieto VOP nadobúdajú
platnosť dňa 25.05.2018.